till dig älsklingen <3 <3

jag och bby<333Kärlek och Glädje

Du är den ende på jorden
som skänker harmoni.
Därför älskar jag dig.
Du är det finaste som hänt.
Allt blir som stjärnorna bestämt.
Ibland så är du en främling,
ibland en del av mig.
Därför älskar jag dig.
Jag kan ingenting dikta
och ingenting måla
och ingenting säga
som räcker idag...
Men lyssna till vinden
som sjunger sin längtan
och smeker Din panna,
för vinden är jag.

*** ***

Slut dina ögon, min kära
att jorden ej speglas däri.
Tingen är oss för nära,
de ting som ej är vi.

Bara vi skall vara,
världen omkring plånas ut.
Kärleken uppenbara
allt. - Dina ögon slut.
Varken baksidan
eller framsidan
av denna sträva hand
kan förklara dess mjuka
smekningar över min hud
Det måste vara
kärleken
som spunnit åt handen
en osynlig handske
av silkeslena trådar.

:*

*** ***

Advent

Att brinna är att våga:
i skenet av sin glöd
ska ljuset snart förgå.
Ty själva ljusets låga
bebådar ljusets död.
Ack, låt oss leva så!


Kärleken överraskade mig
som när man ställt undan
och glömt att vattna
en gammal kaktus.
Den tror att den ska dö
och börjar blomma...

johan samuelsson<33

*** ***

Har du på livets stigar märkt nån gång
ibland de tusende du där sett vandra
hur av en okänd makt, ett inre tvång
en människa kan dragas till den andra?
Man ser ett anlete, en röst man hör,
och fängslas, glädjes, vet ej själv varför


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0